Voorbereidingen op Potsdam - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Bas Zandvoort - WaarBenJij.nu Voorbereidingen op Potsdam - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Bas Zandvoort - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen op Potsdam

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

25 Februari 2016 | Nederland, Nijmegen

Terwijl ik dit blog schrijf, zit ik midden in de voorbereidingen op mijn verblijf in Potsdam. Ik heb het best druk, ik moet nog wat gegevens doorsturen voor het verkrijgen van mijn erasmusbeurs, daarnaast ben ik bezig met het organiseren van een verjaarsdags/afscheidsfeestje. Daar komt ook nog bij dat ik mijn kamer niet kan onderhuren, waardoor ik dus per 1 maart mijn kamer moet verlaten. Om dit allemaal te bewerkstelligen ben ik iedere dag druk bezig met het plannen en voorbereiden van dingen. Naast deze zaken, vind ik het ook belangrijk dat ik mijn vrienden nog kan zien, en hiervoor maak ik ook nog tijd vrij. Dit zal mijn enige blog zijn voordat ik naar Potsdam ga. Vanaf 14 maart zal ik eerst twee weken een Duits cursus gaan volgen, voordat ik mijn vakken ga volgen. De vakken die ik ga volgen zijn tot nu toe (onder voorbehoud):
- Germany and the United States 1945 - 1990
- Rising powers and international organizations
- International development cooperation
- From slavery to freedom: African - American writing.

De reden dat ik deze vakken heb gekozen, hebben ten eerste te maken met het feit dat ik natuurlijk geschiedenis studeer. De naoorlogse periode, en met name de Koude Oorlog hebben mij altijd veel geïnteresseerd. Daarnaast vind ik het proces van de slavernij in de Verenigde Staten erg interessant om te volgen. Naast geschiedenis ben ik geïnteresseerd in de actualiteit, en wil ik na deze studie nog een master in internationale betrekkingen gaan volgen, en met de vakken 'rising powers and international organizations' en 'international development cooperation' hoop ik hier al wat meer over te weten te komen.

  • 25 Februari 2016 - 14:00

    Kees-Jan:

    Hallo Bas,
    Dat is snel! Fijn zo! Heb je ook je docenten van geschiedenis toegevoegd en natuurlijk vrienden en familie? Het is leuk om reacties te lezen als je weg bent!
    Sterkte met de drukke laatste weken in Nederland en goede reis!
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Ik ben een 23 - jarige student aan de lerarenopleiding geschiedenis van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Omdat ik vanaf maart 2016 in Potsdam ga studeren, zal ik een blog bijhouden over mijn verrichtingen in Potsdam. Ik ben een grote liefhebber van voetbal, en ik speel op zijn tijd ook een potje tennis. Daarnaast ben ik als student natuurlijk niet vies van een biertje op zijn tijd.

Actief sinds 25 Feb. 2016
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 1298

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 31 Juli 2016

Studeren bij de naaste buren

Landen bezocht: